REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů

Aktualizováno

4.4.2023

Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než tradiční marketingové nástroje.

REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů

V České republice se v roce 2022 ubytovalo zhruba 12,1 milionu českých turistů a 7,3 zahraničních. Dle oficiálních čísel (nezohledňuje neregistrované subjekty v rámci cestovního ruchu) je v Česku kapacita 586 tisíc lůžek ve zhruba 11 tisících ubytovacích zařízeních. Z toho jen penzionů je kolem 4700. (zdroj: CzechTourism)

Také občas máte romantickou představu, že vlastnit penzion může být práce snů?

Možná jste taky někdy zatoužili po práci v cestovním ruchu, měli nadšené představy o provozování restaurace či kavárny ve vašem oblíbeném stylu, na místě, které je krásné, klidné, a přitom máte dost klientů a klidnou mimosezónu. Kdo to dělá, ví, jak se musí snažit. Osobní přístup ke klientovi je přitom klíčem.  

A zde tkví kámen úrazu většiny provozovatelů ubytovacích kapacit s celoročním provozem, zaměstnanci a restaurací k tomu. Letní sezóna je u nás natlačena v podstatě do období prázdnin. V tomto období provozovatelé nemají o klienty nouzi a snaží se navýšit příjmy, neboť mimosezóna přichází rychle.

Ta je kolikrát rozhodujícím obdobím o dalším klidném či nejistém pokračování služeb. Posezonní oddech je nutný, nicméně s koncem období prodloužených víkendů a s ochlazením začínají být pokoje prázdné. Někde se turisté vrátí až s příchodem sněhu, jinde až na jaře. Sněhová nadílka je ale nejistá a špatně se plánuje. Většina akcí je také přes léto. Udržitelnost klidného provozu je v plánování. Na počasí přitom bude stále menší spoleh.

Personál připraven, navařeno, postláno a čekáte hosty. Přes léto se tu nezastavíte, teď hosty vyhlížíte. Proto zcela logický požadavek provozovatelů turistických zařízení je prodloužení sezóny. Jedině tak lze minimalizovat míru rizika podnikání.

Přesně takový úkol nám byl zadán penzionem U Peňázů na Fryšavě pod Žákovou horou.  

“Abychom byli v pohodě, potřebujeme ještě jeden letní měsíc tržeb, klidně rozložený do celé mimosezóny”.

Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než jen tradiční marketingové nástroje. V udržitelném turismu se vše točí kolem správného zacílení služeb, které jako provozovatel nabízím.

Potřebuji rozluštit, kdo k nám přijede, na jak dlouho a proč? A pak, aby přijel klient znova. Jednak jeho návrat znamená spokojenost se službami, za druhé vracející se klient je pro marketingový náklad levnější než oslovování klientely nové. Osobní doporučení, na základě osobní zkušenosti, má velkou sílu.  

Právě mnohaletou marketingovou zkušenost v kombinaci s geografickým přístupem k rozvoji penzionu jsme aplikovali do strategie rozvoje penzionu U Peňázů. Vede ho parta lidí, kteří chtějí vést penzion poctivě, tak aby se se k nim klienti vraceli. Zakládají si na dobré kuchyni, výborné kávě, domácím a osobním přístupu, nebojí se sami sobě věřit a dívat se na věci novým pohledem. Těší nás, že si k vypracování strategie rozvoje penzionu U Peňázů vybrali naše SocGeoStudio.  

V rámci praxe spojené s rozvojem udržitelnosti penzionů nabízíme tyto služby provozovatelům ubytovacích kapacit.  

Mimo sezónu to docela jde oproti loňsku. Máme nárůst tržeb v průměru o 96%.

Říká Karel Nekola, spolumajitel a šéfkuchař penzionu U Peňázů na Fryšavě.

Autor článku: ,

Autor:

Socgeo studio

Odkazy

Fotogalerie

No items found.

Autor fotografií:

,

Autor fotografií:

,

,

Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!

Další články

Informace o projektech, na kterých zrovna pracujeme a pozvánky na akce, kde se s námi můžete potkat a další zajímavosti.

V Litomyšli se prezentovalo a diskutovalo o tom, jak se dělá město
video play ico

V Litomyšli se prezentovalo a diskutovalo o tom, jak se dělá město

25.5.2023

Ve dnech 18. - 19. května proběhl už 4. ročník konference Pojďme dělat město, které se zúčastnili i členové SocGeo Studia.

Celý článek →
Sociálně geografický přístup pomocníkem starostů i architektů
video play ico

Sociálně geografický přístup pomocníkem starostů i architektů

5.5.2023

Sociálně geografický přístup může posloužit v architektuře a navrhování funkčnosti míst jako užitečný nástroj pro lepší porozumění sociálních a prostorových aspektů lidských společností a jejich interakcí s prostředím.

Celý článek →
Komunitní rozvoj přinesl obci Chříč desítky nových obyvatel - v Česku málo vídaný jev
video play ico

Komunitní rozvoj přinesl obci Chříč desítky nových obyvatel - v Česku málo vídaný jev

18.4.2023

O minipivovaru v Chříči na severním Plzeňsku slyšeli už leckde, psalo se o něm mnohokrát v novinách, článek líčící jeho úspěchy vyšel dokonce v britském Guardianu.

Celý článek →
← Všechny články

Partneři SocGeo studia

Pocitová mapa je nástroj, který nabízí možnost aktivně zapojit občany do sběru informací a názorů na lokality, v nichž bydlí.
Našim úkolem je podněcovat efektivní partnerství veřejných institucí, soukromého sektoru a partnerství v rámci občanské společnosti.
Podporuje udržitelnou mobilitu a kvalitu života ve městech skrze sdílení poznatků s realizovanými opatřeními v evropském prostředí.
Loxper ukazuje lidem zajímavá místa a vypráví jim místní příběhy. ‍
Pražský architektonický ateliér věnující se udržitelnému veřejnému prostranství českých sídelních útvarů.
Poskytujeme informace o činnosti a prioritních cílech organizace, včetně specializovaných agentur a programů.
ico mezioborový expertní tým

Jsme mezioborový expertní tým

Spolupracujeme s urbanisty, krajináři, architekty, vodohospodáři a dopravními experty.
Spolupracujeme s českými univerzitami i globálními institucemi.

Staňte se členem SocGeo studia

Copyright © 2021 | SocGeoStudio, s.r.o.

Webdesign David Navrátil, Younick | powered by Webflow

Top