REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů

Aktualizováno

4.4.2023

Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než tradiční marketingové nástroje.

REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů REALIZACE - Strategie rozvoje Penzionu U Peňázů

V České republice se v roce 2022 ubytovalo zhruba 12,1 milionu českých turistů a 7,3 zahraničních. Dle oficiálních čísel (nezohledňuje neregistrované subjekty v rámci cestovního ruchu) je v Česku kapacita 586 tisíc lůžek ve zhruba 11 tisících ubytovacích zařízeních. Z toho jen penzionů je kolem 4700. (zdroj: CzechTourism)

Také občas máte romantickou představu, že vlastnit penzion může být práce snů?

Možná jste taky někdy zatoužili po práci v cestovním ruchu, měli nadšené představy o provozování restaurace či kavárny ve vašem oblíbeném stylu, na místě, které je krásné, klidné, a přitom máte dost klientů a klidnou mimosezónu. Kdo to dělá, ví, jak se musí snažit. Osobní přístup ke klientovi je přitom klíčem.  

A zde tkví kámen úrazu většiny provozovatelů ubytovacích kapacit s celoročním provozem, zaměstnanci a restaurací k tomu. Letní sezóna je u nás natlačena v podstatě do období prázdnin. V tomto období provozovatelé nemají o klienty nouzi a snaží se navýšit příjmy, neboť mimosezóna přichází rychle.

Ta je kolikrát rozhodujícím obdobím o dalším klidném či nejistém pokračování služeb. Posezonní oddech je nutný, nicméně s koncem období prodloužených víkendů a s ochlazením začínají být pokoje prázdné. Někde se turisté vrátí až s příchodem sněhu, jinde až na jaře. Sněhová nadílka je ale nejistá a špatně se plánuje. Většina akcí je také přes léto. Udržitelnost klidného provozu je v plánování. Na počasí přitom bude stále menší spoleh.

Personál připraven, navařeno, postláno a čekáte hosty. Přes léto se tu nezastavíte, teď hosty vyhlížíte. Proto zcela logický požadavek provozovatelů turistických zařízení je prodloužení sezóny. Jedině tak lze minimalizovat míru rizika podnikání.

Přesně takový úkol nám byl zadán penzionem U Peňázů na Fryšavě pod Žákovou horou.  

“Abychom byli v pohodě, potřebujeme ještě jeden letní měsíc tržeb, klidně rozložený do celé mimosezóny”.

Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než jen tradiční marketingové nástroje. V udržitelném turismu se vše točí kolem správného zacílení služeb, které jako provozovatel nabízím.

Potřebuji rozluštit, kdo k nám přijede, na jak dlouho a proč? A pak, aby přijel klient znova. Jednak jeho návrat znamená spokojenost se službami, za druhé vracející se klient je pro marketingový náklad levnější než oslovování klientely nové. Osobní doporučení, na základě osobní zkušenosti, má velkou sílu.  

Právě mnohaletou marketingovou zkušenost v kombinaci s geografickým přístupem k rozvoji penzionu jsme aplikovali do strategie rozvoje penzionu U Peňázů. Vede ho parta lidí, kteří chtějí vést penzion poctivě, tak aby se se k nim klienti vraceli. Zakládají si na dobré kuchyni, výborné kávě, domácím a osobním přístupu, nebojí se sami sobě věřit a dívat se na věci novým pohledem. Těší nás, že si k vypracování strategie rozvoje penzionu U Peňázů vybrali naše SocGeoStudio.  

V rámci praxe spojené s rozvojem udržitelnosti penzionů nabízíme tyto služby provozovatelům ubytovacích kapacit.  

Mimo sezónu to docela jde oproti loňsku. Máme nárůst tržeb v průměru o 96%.

Říká Karel Nekola, spolumajitel a šéfkuchař penzionu U Peňázů na Fryšavě.

Autor článku: ,

Autor:

Socgeo studio

Odkazy

Fotogalerie

No items found.

Autor fotografií:

,

Autor fotografií:

,

,

Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!

Další články

Informace o projektech, na kterých zrovna pracujeme a pozvánky na akce, kde se s námi můžete potkat a další zajímavosti.

Fórum pro města, konference Brownfieldy a další zajímavé akce, kde se můžeme potkat.
video play ico

Fórum pro města, konference Brownfieldy a další zajímavé akce, kde se můžeme potkat.

20.5.2024

Je mnoho akcí, které se organizují a na některých z nich se můžeme společně i potkat. Na kterých budeme a jaké jistě stojí za pozornost se dozvíte v tomto článku.

Celý článek →
Díky SocGeoStudio se na dálkové trase Via Czechia postaví 150 útulen
video play ico

Díky SocGeoStudio se na dálkové trase Via Czechia postaví 150 útulen

3.4.2024

Po celé trase Via Czechia vyroste během několika let 150 útulen, které poskytnou místo pro přespání či úkryt před nepříznivým počasím.

Celý článek →
Světový den štěstí, pocit štěstí v urbanizovaném prostoru
video play ico

Světový den štěstí, pocit štěstí v urbanizovaném prostoru

20.3.2024

Dnes 20.3. je světový den štěstí. Jak náš pocit štěstí ovlivňuje prostředí, ve kterém žijeme?

Celý článek →
← Všechny články

Spolupracujeme / Klienti

architekti

XTOPIXXTOPIX
Landa RuhmkorfLanda Ruhmkorf
DebytDebyt

instituce

CIVINETCIVINET
CzechtourismCzechtourism
Informační kancelář OSN v PrazeInformační kancelář OSN v Praze
Institut InproInstitut Inpro
LoxperLoxper
MAPPAMAPPA
Správa železnicSpráva železnic

média

CityOneCityOne
eArch.czeArch.cz

development

NOHONOHO

univerzity

Ostravská univerzitaOstravská univerzita
České vysoké učení technické v PrazeČeské vysoké učení technické v Praze

nevládní organizace

Arch For PeopleArch For People
Dutch Cycling EmbassyDutch Cycling Embassy
Pocitové mapyPocitové mapy
Pěšky městemPěšky městem
Via CzechiaVia Czechia

obce

Město AšMěsto Aš
SOPM Sdružení obcí povodí MorávkySOPM Sdružení obcí povodí Morávky
obec Bitozevesobec Bitozeves
obec Hodslaviceobec Hodslavice
obec Občovobec Občov
ico mezioborový expertní tým

Jsme mezioborový expertní tým

Spolupracujeme s urbanisty, krajináři, architekty, vodohospodáři a dopravními experty.
Spolupracujeme s českými univerzitami i globálními institucemi.

Staňte se členem SocGeo studia

Copyright © 2021 | SocGeoStudio, s.r.o.

Webdesign David Navrátil, Younick | powered by Webflow

Top